Förtöjningarna släpptes kl 8.10. Sedan drog vi norrut. Det var spegelblankt när vi passerade Mosterøy. Otroligt vackert. Omöjligt att fånga på bild!!
Vi fick syn på något i vattnet. Tumlare? Nej! Det var en hel flock DELFINER 🐬!! Så fina!! Man blir glad i hela kroppen!!
Så hade vi siktet inställt på Haugsund. Men vid närmare studier av hamnen ratade vi den. Hamnavgift 500 kr. Då tillkommer avgift för el, toa och dusch. Plus att den såg urtråkig ut. Men då hamnade vi lite i ett dilemma. Skulle vi lägga till ganska snart, eller göra en riktigt lång dag? Nästa hamn efter Haugsund är en bra bit till med öppet hav. YR-appen varslade om nyckfullt väder. Efter gårdagens åskväder ville vi nog tänka ”better safe that sorry”. Så vi la till redan efter 19 M i Kopervik. En mysig liten hamn. Superläskiga toaletter. Men gratis tvättmaskin. 150 kr/natt. 50 kr för elen.
Så blev det äventyr igen. Dessa två kroppar har inte använts till träning på förskräckligt lång tid. Det har satt tydliga spår!! Men nu har vi nio veckor kvar att ändra på den saken. Och idag var det dags att ta itu med den surdegen!! Sagt och gjort! På med träningskläderna och ut på en av de tråkigaste vägar vi sett. Vi promenerade åt ena hållet och joggade tbx. Lägligt nog var det den varmaste dagen hittills. 😵💫 Det blev iaf 2,7 km LÅNGSAM jogg i värmen. Nu är vi igång!!! 💪🏃♀️➡️🏃♂️➡️
Efter joggen blev det superskönt bad i 15,5 grader vatten. Ljuvligt!! 💦
Förhoppningsvis får vi kört en maskin tvätt också. 🙏
Imorgon blir det nya äventyr! ⛵️☀️


Lämna en kommentar