Igår kväll fick vi njuta av sponsrad lyxost från Christians kollegor. Så gott! Det var inga svårigheter att somna! 🤪
Efter en lugn morgon lämnade vi hamnen och gick mot Lysefjorden. Första halvan blev fin segling, sedan fick vi gå för motor andra halvan till inloppet. Dit kom vi ca kl 13. Tänkte att vi skulle försöka få plats i Lysefjordens marina och gå längre in i fjorden imorgon. Men det var riktigt eländigt med svall på den yttre bryggan. Bakom piren var det fullt. Så vi fortsatte in i fjorden.
Åh kära nån! Det var så vackert och så mäktigt. Försökte fota och filma. Men de vackraste bilderna och filmerna finns inne i huvudet. Får du chansen att komma dit – GÖR DET!
Så började jakten på nattplats. Marinan var ute ur leken. Ev fanns någon färjebrygga, men det ratade vi också snabbt pga svall. Så om vi inte skulle bege oss tre timmar, så återstod svajankring. Lite nytt för oss som mest legat på boj. Men vi får väl tänka att det man tränar på, blir man bra på. Hittade en idyllisk liten plats. Nu får vi bara hoppas att bottenfästet håller för natten.
Efter ljuvligt bad i nästan 16 grader blev det lyxmiddag på pasta och köttfärssås.
Idag blev det tre premiärer. 1: Gå in i en norsk fjord. 2: Ankra med Nu. 3: Årets premiärdopp i norskt vatten.
Nu njuter vi av den vackra kvällen och laddar för morgondagens äventyr.






Lämna en kommentar